زنا و رابطه نامشروع پسر مجرد با زن متاهل
نوشته شده توسط : ریحانه

زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد

 

 

 

 

 

زناي محصنه و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد از روابط مخرب و مضري است که در اين مقاله به بررسي آنها مي پردازيم.

 

 

 

 

زنا و رابطه نامشروع

 

 

 

 

زنا، رابطه جنسي بين مرد وزن و وزن بدون رابطه زناشويي است. مردي را که زنا کرده، زناکار و به زني که مرتکب زنا مي شود، زناکار مي گويند. زنا يکي از گناهان کبيره در اسلام است و در شرع نيز از آن نهي شده است. آياتي نيز در قرآن وجود دارد که به بيان نزول نهي از زن مي پردازد.

 

 

 

 

متاسفانه امروزه برخي ناهنجاري هاي اجتماعي باعث شده تا در مواردي شاهد زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد باشيم که مي تواند بسيار مخرب و مضر باشد. در ادامه مطلب به بررسي موضوع زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد مي پردازيم.

 

 

 

 

موارد مختلف زنا

 

 

 

 

زنا موارد مختلفي دارد که در اسلام براي هر کدام مجازات جداگانه اي در نظر گرفته شده است. اين شامل:

 

 

 

 

زنا: زنا به اين معناست که زناکار داراي همسر دائمي باشد. به طوري که هر وقت بخواهد با همسرش همبستر شود مانعي ندارد ولي باز هم زنا را قبول کرده است. او زن ندارد و به ميل خود مرتکب زنا شده است. به عبارت ساده تر، زناي مجرد را غير زنا مي گويند. از نظر شرع، ازدواج با محارم نسبي حرام است. مادر، دختر، خواهر، خواهر شوهر، خاله، برادرزاده، خاله يا پسر عمه جزء محارم نسبي هستند.

 

 

 

 

برخي از دلايل خيانت زنان

 

 

 

 

در مورد علل زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد بايد گفت که اين رابطه نامشروع دلايل زيادي دارد که در اينجا به برخي از علل و عوامل خيانت زن مي پردازيم. برخي از اين علل عبارتند از:

 

 

 

 

احساس تنهايي اختلالات شخصيت زن مشکلات اقتصادي سن مجردي تنوع محدود جست و جو و بار فقدان رابطه صميمانه با همسر

 

 

 

 

احساس تنهايي زن

 

 

 

 

مسائل شخصيتي و رواني وجود دارد که ممکن است زن نتواند با بيکاري و تنهايي کنار بيايد. اين زنان وقتي مي خواهند تنهايي خود را پر کنند، وقتي مي بينند که همسرشان به دليل کار نمي تواند براي آنها وقت بگذارد، تمايل دارند وقت خود را با جنس مخالف پر کنند.

 

 

 

 

اختلالات شخصيت زن

 

 

 

 

يکي ديگر از علل زنا و رابطه نامشروع زن متاهل و پسر مجرد، اختلالات شخصيتي است. اختلالات شخصيتي يک زن مي تواند بستري براي خيانت او باشد. وقتي روابط نامشروع در يک جامعه رواج پيدا مي کند، ممکن است يک زن وسوسه شود که اين رابطه را تجربه کند. مسائلي مانند الگوهاي غلط، تهاجم فرهنگي و ماهواره مي تواند در اين گونه خيانت ها دخيل باشد. در نهايت حيثيت خانواده پايمال مي شود و ديگر افراد به چارچوب هاي اخلاقي پايبند نيستند.

 

 

 

 

مشکلات مالي

 

 

 

 

يکي از عوامل زنا و رابطه نامشروع زن متاهل و پسر مجرد مشکلات اقتصادي است. البته اين عامل به تنهايي باعث خيانت زنان نمي شود. شايع ترين دليل مي تواند تمايل به مصرف بيشتر، تجمل، مد و خريد بيشتر باشد که فرد را به سمت طرف مقابل سوق مي دهد تا مورد حمايت قرار گيرد.

 

 

 

 

زندگي مجردي محدود

 

 

 

 

برخي از خانم ها چون گذشته خوبي نداشته اند يا زندگي مجردي محدودي داشته اند، وقتي مي بينند زن و مرد رابطه آزاد دارند سعي مي کنند گذشته خود را جبران کنند. به خيانت روي آوريد. ارتباط با دوستان ناباب و حضور در مهماني يکي از مواردي است که مي تواند انگيزه خيانت را در اين افراد افزايش دهد.

 

 

 

 

تنوع

 

 

 

 

تنوع طلبي يکي ديگر از دلايل خيانت زنان است. در برخي موارد مشاهده شده است که فرد حتي نمي تواند با همسر خود زندگي کند و چندين بار ازدواج کرده و طلاق گرفته است.

 

 

 

 

بهترين راه براي حل اين مشکل اين است که ابتدا علت اين روابط را در سطح فردي مشخص کنيد. البته براي اين کار بايد با روانشناس مشورت کنيد. روانشناس تشخيص مي دهد که آيا فرد داراي اختلال شخصيت است يا خير. برخي افراد داراي شخصيت ضد اجتماعي و نابهنجار هستند، بايد مداخلات فرهنگي و اجتماعي در سطح خانواده اين افراد انجام شود.

 

 

 

 

زن بي بند و بار

 

 

 

 

يکي از دلايل خيانت زنان اين است که در گذشته در خانواده اي آشفته بزرگ شده اند. رفتار نادرست گذشته آنها باعث شده است که حتي پس از ازدواج نيز به اين کار ادامه دهند. برخي از زناني که در دوران مجردي با افراد زيادي رابطه داشته اند، زيرا در دوران مجردي نمي توانند به اين رابطه صميمي پايان دهند. آنها رابطه خود را در همان چارچوب قبلي ادامه مي دهند.

 

 

 

 

نداشتن رابطه صميمانه و گرم با همسر

 

 

 

 

يکي ديگر از دلايل خيانت، نداشتن رابطه گرم و صميمي با شوهر است. وقتي زن و شوهر رابطه خوبي ندارند، احتمال خيانت وجود دارد. برخي از اختلالات جنسي که به مرور زمان براي برخي مردان ايجاد مي شود يا برخي مشکلات شخصيتي در مرد باعث مي شود که او نتواند به همسرش عشق بورزد. عدم محبت، عشق و روابط گرم باعث اين خيانت ها مي شود.

 

 

 

 

حکم زنا و رابطه نامشروع زن شوهردار با پسر مجرد

 

 

 

 

در خصوص اين سوال که زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد چه حکمي دارد؟

 

 

 

 

بايد گفت در صورت احراز شرايط زن و اثبات اين زنا در دادگاه، زن سنگسار مي شود و پسر مجرد در صورت اقرار يا شهادت به صد ضربه شلاق محکوم مي شود.

 

 

 

 

البته اين براي زماني است که زن متاهل جوان است. اگر زن شوهردار پير باشد مجازات او ابتدا صد ضربه شلاق و سپس رجم است. در مورد مجازات زن متاهل و زنا، اگر شوهرش هنوز با او نزديکى نکرده باشد، مجازاتش صد ضربه شلاق است.

 

 

 

 

همچنين اين دو نفر نمي توانند با يکديگر ازدواج کنند و ازدواج آنها با يکديگر حرمت ابدي دارد.

 

 

 

 

احسان يعني چي؟

 

 

 

 

اگر شرايط زير در بالغ وجود داشته باشد و صاحب اين شرايط مرتکب زنا شود، زناي اين شخص را زنا مي گويند.

 

 

 

 

اين شرايط عبارتند از:

 

 

 

 

شوهرش در دسترس او بود. شوهرش از نظر جنسي ناتوان نبود. زنا با رضايت و ميل زن صورت مي گرفت.

 

 

 

 

زنا در دادگاه چگونه ثابت مي شود؟

 

 

 

 

زنا در اسلام به اين دو صورت ثابت مي شود که بر اساس آن مجازات سنگسار زناکار متفاوت خواهد بود.

 

 

 

 

اين دو شکل عبارتند از:

 

 

 

 

يا خود شخص به اين موضوع اعتراف مي کند. يا اينکه 4 شاهد فقط به اين موضوع شهادت مي دهند.

 

 

 

 

اقرار زناکار آزاد، عاقل و بالغ؛ بدون ترس و ارعاب بايد 4 بار اعتراف کند که بايد در 4 جلسه اعتراف کند که اين کار را کرده است.

 

 

 

 

اگر زنا با اقرار او ثابت شود و زناکار در حين رجم از گودال فرار کند بنابر احتياط واجب او را در گودال برنمي‌گردانند حتي اگر سنگي به او اصابت نکرده باشد نبايد او را برگردانند. .

 

 

 

 

در شهادت 4 نفر هر چهار نفر بايد عادل باشند و اگر 2 زن عادل باشند و 3 مرد يا 4 زن عادل نيز شهادت دهند کافي است و زنا ثابت مي شود.

 

 

 

 

اگر زنا با شهادت شهود ثابت شود و زناکار از گودال فرار کند، فرار فايده اي ندارد و بايد او را به گودال برگرداند و سنگسار کرد.

 

 

https://vokalairan.com/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/

 





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: